locaties europa

Als je een bakkerij in Roosendaal runt, heb je er niks aan als je adverteert voor Google-gebruikers in Groningen. Net zo min heb je er als fietsenmaker in Hoorn iets aan als gebruikers uit Vlissingen jou telkens zien. Jij wilt je advertentie alleen aan lokale gebruikers tonen, zodat je meer bezoekers naar je fysieke winkel trekt. Door met de SEA-specialisten van Semwerkt om tafel te gaan, bereik je dat. Zij helpen je namelijk om met locatietargeting te adverteren. Maar hoe werkt dat? En waarom is het belangrijk? Dat lees je in dit artikel.

Waarom is locatietargeting belangrijk voor je bedrijf?

Als je een plaatselijke winkel of zaak runt, heb je aan locatietargeting een hoop. Met deze marketingstrategie bouw je lokaal aan je zichtbaarheid, maak je je advertenties effectiever en haal je dan ook meer uit je advertentiebudget. De belangrijkste voordelen van locatietargeting zijn:

  • Lokale vindbaarheid: je vergroot je zichtbaarheid in je eigen regio. Zo werk je aan je lokale merkpositie.
  • Gerichter adverteren: je bereikt mensen in je omgeving en verspilt minder budget.
  • Meer inzicht: je hebt meer inzicht in het gedrag en de voorkeuren van je potentiële klanten. Zo maak je je advertenties relevanter voor je doelgroep.

Online marketing en locatietargeting: hoe werkt het?

Ga je met locatietargeting aan de slag, dan kun je het beste een online marketingspecialist in de arm nemen. Die gaat met je in gesprek en stelt een aantal gerichte vragen. Welke doelgroep wil je bijvoorbeeld bereiken? En in welke regio’s of steden wil je zichtbaar zijn? Op basis van je antwoorden past hij je advertenties, acties en content aan op die locaties. Een expert werkt onder andere met geofencing: advertenties die alleen zichtbaar zijn voor mensen binnen een bepaalde straal rond een gekozen punt. Soms kiest hij voor geotargeting, waarmee je specifieke gebieden heel precies benadert. Ondertussen blijft hij je resultaten volgen en testen, stuurt hij waar nodig bij en verbetert hij stap voor stap je campagnes.

Deze online marketingspecialist helpt je met locatietargeting

In de eerste alinea van dit artikel las je al dat Semwerkt een belangrijke rol kan spelen in je online zichtbaarheid. Dit marketingbureau uit Hoorn is niet alleen een officiële Google Ads-partner, maar ook specialist in adverteren via Microsoft Ads. Daardoor kun je rekenen op gerichte hulp bij het vergroten van je zichtbaarheid in zowel Google als Bing. Ben je benieuwd hoe je meer lokale klanten bereikt via zoekmachines, zowel betaald als via de organische zoekresultaten? Surf dan direct naar de website van Semwerkt voor praktische informatie en leerzame blogs.