supermarkt schappen

Voor zowel startende ondernemingen als bedrijven die al langer bestaan, is reclame maken een essentieel gedeelte van het runnen van een bedrijf. Consumenten houden een bedrijf draaiend en zijn allesbepalend voor het succes of falen van de onderneming. Contact kunnen leggen met potentiële klanten door jouw producten aantrekkelijk te maken, is cruciaal. Als bedrijf kun je een variatie aan manieren inzetten om deze connectie op te bouwen en als gevolg meer klanten te trekken. Een verzamelnaam voor al deze promotie manieren, is POS materiaal, oftewel Point Of Sale materiaal.

Een krachtig promotiemateriaal

Point Of Sale materiaal is simpelweg een krachtig promotiemateriaal dat als doel heeft klanten te informeren en werven. Er wordt op een slimme manier meer aandacht gevestigd op producten uit uiteenlopende branches. Uit onderzoek blijkt dat dit het koopgedrag van potentiële consumenten actief stimuleert en de aanzet tot kopen vergroot. Producten worden uitgelicht, waardoor de artikelen van concurrenten een stuk onbelangrijker ogen. Dit heeft vele voordelen voor het bedrijf dat het promotiemateriaal inzet.

Promoten kan op vele manieren. Veelvoorkomende materialen die worden gebruikt, zijn bijvoorbeeld displays, schapstoppers, actieverpakkingen of tafelstaanders. Men komt deze regelmatig tegen in supermarkten, restaurants of andere winkels. Ongeveer 70% van de aankopen die worden gemaakt, komen voort uit beslissingen die de consument op de winkelvloer maakt. Dit benadrukt het belang van correcte promotie in winkels.

De juiste boodschap naar consumenten communiceren

Eén van deze voordelen betreft een betere communicatie richting klanten. Producten moeten een bepaalde boodschap uitstralen die niet altijd even duidelijk uit het uiterlijk blijkt. Door toevoeging van promotiemateriaal kan deze boodschap helder benadrukt worden en krijgt de consument meer informatie over het artikel. 

Uitlichten van belangrijke informatie kan er ook voor zorgen dat de juiste doelgroep wordt bereikt. Groepen met een jongere leeftijd zullen aangetrokken worden tot andere displays dan ouderen. Als bedrijf moet je als voornemen hebben om in te spelen op deze kennis zodat je de juiste doelgroep kunt aanspreken. 

Een verhoogde omzet bereiken

Het uitlichten en in de spotlights zetten van specifieke producten kan voor het bedrijf leiden tot een verhoogde omzet. Consumenten krijgen graag aanvullende informatie over een product. Vanuit het standpunt van een potentiële koper geeft dit een betrouwbaarder gevoel en zal men sneller geneigd zijn een aankoop te doen. 

Bij het op de markt brengen van een nieuw product is POS materiaal zo goed als onmisbaar. Nieuwe uitvindingen hebben altijd uitleg nodig om populariteit te winnen, vooral wanneer het ontwerp nog nooit eerder op de markt verschenen is. Om winst te boeken met het nieuwe product, is een uitgebreide toelichting een uitstekende toevoeging. 

Naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroten

Naast de voordelen die voor het product gelden, kan het bedrijf dat achter het ontwerp zit ook profiteren van POS materiaal. Displays, banners en verpakkingen zijn natuurlijk niet uitsluitend bedoeld om het specifieke product uit te lichten, maar ook om de fabrikant te promoten. Duidelijke communicatie en aantrekkelijke reclame heeft als gevolg vaak dat het bedrijven meer naamsbekendheid geeft. Klanten herkennen een merk waarvan ze eerder advertenties hebben gezien een stuk sneller.

Kortom, het inzetten van POS materiaal geeft bedrijven veel mogelijkheden om te groeien en hun naamsbekendheid te vergroten. Denk je dat jouw bedrijf kan profiteren van deze vorm van promotie? Een drukwerkmakelaar kan advies geven over de mogelijkheden en helpen bij het ontwikkelen van bijpassend promotiemateriaal.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here